O hře



"Na počátku byla kostka. 
I viděl Ikjůch, že je to dobré, a stvořil z kostek zem. 
A byl den sedmý, Ikjůch složil nohy na stůl a odpočíval. 
A bylo pondělí a do kostkozemě vkročila lidská noha. 
I přibývalo v kostkozemi duší a některé z nich viděly, že je to dobré."


Strategická hra Cubesis
Cubesis je tahová strategická hra, ve které se hráč ujímá role lidstva, kostkáčů, kteří musejí s využitím mnoha prvků (možnost působit na hladinu moře, na teplotu na zemi, vykopat díru do země atp.) přežít v nehostinném světě. Jak přesně hráč prvky využije, jak se postaví k různorodým situacím (někdy se například potřebuje dostat na jiný kontinent nebo uživit nadměrné množství hladových krků) záleží pouze na něm. Podmínky hry se proměňují nejen napříč úrovněmi, ale také v každé z nich - postupně vysychají pole, Ikkjůch zvedá hladinu moře atd. Hráč musí své plány přizpůsobovat podmínkám, které vyžadují různá opatření, pakliže chce vyhrát.

Unikátnost Cubesis
V jádru hry stojí křehká rovnováha herního světa, nad kterou hráč postupně získává kontrolu. Všechny aspekty hry se navzájem spojují v komplexní klubko vztahů. Podle situace proto představují jednou klad a jindy zápor. Počet obyvatel a kostelů, zásoba obilí, ale také hladina moře navzájem souvisí. Poměr kostelů ku populaci totiž určuje, jak se vychýlí Ikkjůchovy váhy, jestli tedy bude potopa, nebo se "rozestoupí moře", přičemž ale kostely a kostkáči spotřebovávají jídlo, takže zajistit rovnováhu je velmi náročné. Už jsme zmínili, že produkce polí je závislá na teplotě Zeměkostky, kterou má na starosti Likael? Vztahy jsou tedy spletité a to zde uvádíme pouze část všech souvislostí. Klasické zvyky z tahových a budovatelských strategií lze proto zřejmě hodit za hlavu.

Autoři
Jan (Ikkju) Horáček představil koncept hry v Letní vývojářské soutěži Velkého Chytráka 2007. Později se k němu přidal výherce soutěže Jindřich (Likandro) Pavlásek, převážně jako grafik. Hru následně upravovali a precisovali do nejhratelnější možné podoby ve svém volném čase původně označenou jako Cubesis II. Hudbu složil Espen A. Hougland. Dabing a zvuk nám propůjčila skupina Fénix ProDabing. Výsledný produkt bychom mohli označit za předělávku (remake) původní soutěžní hry, proto nesou obě díla stejný název.

"Technikálie"
V Cubesis najdete celkem 34 úrovní! Většina hráčů projde tutoriál za jednu hodinu a u hry následně stráví až dvacet hodin!

Minimální systémové požadavky: 
Operační systém: Microsoft Windows XP, 7, 8
Procesor: Intel Atom 1.66 GHz
Paměť: 512 MB
Grafika: 64 MB, DirectX 9
Místo na disku: 50 MB


Žádné komentáře: